kjhgf kjhgf .

kjhgf

استارتر کالچرهای دنیسکو

از این استارترها در تولید محصولات مختلفی استفاده می شود. به این معنی که فقط در تولید محصولات لبنی مورد استفاده قرار نمی گیرند. برای نمونه در تولید خیارشور، ترشی، برخی از انواع سوسیس از فرایند تخمیر استفاده می شود. در این بین، استارترهای لبنی دسته ای از باکتری ها هستند که از قند موجود در شیر استفاده کرده و باعث تولید اسید لاکتیک می شوند. به همین دلیل به آنها باکتری های اسید لاکتیک گفته می شود.
معروف ترین تولید کنندگان استارترهای تجاری در جهان :
- استارتر دنیسکو محصول کشور دانمارک
- استارتر CHR-Hansen محصول کشور دانمارک
- استارتر Delvo محصول کشور هلند
- استارتر Bio prox محصول کشور فرانسه
- استارتر Dalton محصول کشور ایتالیا
- و ...
یکی از مهم ترین تولیدکنندگان تجاری استارتر در دنیا ، شرکت دنیسکوی دانمارک می باشد. استارتر دنیسکو شامل باکتری های اسید لاکتیک ، باکتری های رساندن پنیر ، مخمرها و کپک ها هستند که حاصل یکی از گسترده ترین مجموعه گونه های جهان است. در حین غربالگری برای یافتن بهترین کالچر برای موارد لبنی ، موارد انتخاب شده برای فعالیت های خاص خود اندازه گیری می شوند و با توجه به ویژگی های عملکردی آنها مشخص می شوند. خصوصیات اسیدی کننده ، جایگزین فاژی ، تولید پلی ساکارید و ویژگی های توسعه طعم و بافت ، همه تعریف شده اند. این کالچرها بسته به فرایند تولید مشتری ، به شکل لیوفیلیزه ، یخ زده یا مایع برای تلقیح مستقیم 1،000 تا 100،000 لیتر شیر تهیه می شوند. برخی از کالچرها همچنین برای تلقیح شیر سویا ، آب میوه یا سایر آبمیوه های گیاهی تخمیر شده سازگار هستند.
استارتر ماست دنیسکو :
ماست شناخته شده ترین محصول تخمیری توسط استارتر ماست دنیسکو در سراسر جهان است. در تولید ماست از باکتری های ترموفیل استفاده می شود. تولید کنندگان در زمان انتخاب استارتر ماست به 3 عامل توجه می کنند. این سه عامل شامل بافت، اسید سازی، عطر و طعم می باشد.
ماست در کشورهای اطراف مدیترانه، آسیا و اروپای مرکزی بیشترین مصرف را دارد. قوام، طعم و عطر آن در مناطق مختلف با هم متفاوت می باشد. در برخی از مناطق، ماست به صورت یک مایع بسیار ویسکوز تولید می گردد، در حالی که در سایر کشورها به شکل ژل نرم تر است. ماست همچنین به صورت دسر یا به عنوان نوشیدنی به صورت یخ زده تولید می شود. ماست به طور معمول به شرح زیر طبقه بندی می شود :
- ماست قالبی
- ماست همزده
- ماست نوشیدنی مثل دوغ
- نوع منجمد
- ماست تغلیظ شده مثل لبنه
استارتر کفیر :
کفیر یک نوشیدنی گازدار است که در تمام وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوشیدنی اسیدی بوده و شبیه به دوغ گازدار است. در مورد استارتر کفیر باید گفت که مخمر اصلی کفیر ساکارومایسس کفیر نام دارد. در کنار این مخمر، باکتری هایی مانند استرپتوکوکوس کوموریس، استرپتوکوکوس لاکتیس و برخی از لاکتوباسیلوس ها مانند کازئی و برویس وجود دارند.

استارتر پنیر دنیسکو :
استارتر پنیر دنیسکو با کدهای تجاری مختلفی در بازار موجود می باشد که از جمله این کدها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
-CHOOZIT Feta
- CHOOZIT Ra
- CHOOZIT Ma
- CHOOZIT TM
- PROBAT 322& 222
برخی از انواع استارتر پنیر دنیسکو رشد اسیدیته بالایی دارند و در برخی مقاومت بالایی نسبت به فاژ وجود دارد. از ویژگی های دیگر انواع مختلف استارتر پنیر دنیسکو می توان ، وجود باکتری مزوفیل ، ترموفیل، زمان انکوباسیون کوتاه و ... را نام برد.
باید دقت داشت که ویژگی های هر یک از کدهای تجاری استارتر پنیر دنیسکو و موارد مصرف آنها با کدهای دیگر متفاوت می باشد.
منابع :
Atamad.com
Pouyaravesh.com
Fooda.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۸:۲۵ توسط:pari موضوع: نظرات (0)