kjhgf kjhgf .

kjhgf

کلاس اکسس پیشرفته

اکسس چیست؟

اکسس یکی دیگر از نرم افزارهای شرکت مایکروسافت و یک سیستم مدیریت داده می باشد که با استفاده از آن می توان بانک اطلاعاتی ایجاد کرد، آن را ویرایش کرد و در هر زمان به آن دسترسی پیدا کرد. بانک اطلاعاتی، پایگاه داده و یا دیتابیس مجموعه ای از اطلاعات است که در ساختار منظمی قرار گرفته و در هر زمان قابلیت بازیابی اطلاعات را دارد. نرم افزار اکسس این امکان را فراهم می آورد که کاربر، بانک های اطلاعاتی به وجود آورده و عملیات مورد نظر را بر روی آن ها انجام دهد. بسیاری از برنامه نویسان برای ذخیره اطلاعات نرم افزارهایی که تولید می کنند از نرم افزار دیتابیس اکسس استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای مهم بانک اطلاعات اکسس می توان به تهیه بانک های اطلاعاتی برای نرم افزارهای تحت وب مانند سیستم های مدیریت محتوا اشاره کرد. مایکروسافت اکسس این امکان را فراهم می آورد که اطلاعات را در ساختاری منظم ذخیره کرده، به همه و یا بخشی از آن ها دسترسی پیدا کرده و همه یا بخشی از آن ها را حذف نمود.

جدول (Table)

جدول لیستی از سطر ها و ستون هاست که در خانه های آن اطلاعات نگهداری می شود. در هر بانک اطلاعاتی (هر فایل اکسس) حداقل یک جدول برای ذخیره سازی اطلاعات یک موجودیت وجود دارد. منظور از موجودیت موضوع یا مفهومی است که می خواهیم اطلاعات را  در خصوص آن در جداول اکسس نگهداری کنیم. در کلاس اکسس پیشرفته، به صورت کامل با طراحی جداول آشنا خواهید شد.

بطور مثال در بانک اظلاعاتی یک مدرسه ، موجودیت هایی مثل : دبیر ، دانش آموز ، درس ، امتحان و … وجود دارد که برای هریک از اینها اطلاعات مربوط به آنها در بانک اطلاعاتی مدرسه ذخیره می شود.

فیلد (Field)

فیلد کوچکترین جزء دارای معنی اطلاعات ذخیره شده در یک بانک اطلاعاتی است که به یک ویژگی از موجودیت مورد نظر مرتبط می گردد. در جدول های بانک اطلاعاتی هر فیلد مشخص کننده یک ستون از جدول خواهد بود. بعنوان مثال در جدول اطلاعات دانش آموزان یک مدرسه ، هریک از ستون های : نام ، نام خانوادگی ، کد دانش آموزی ، آدرس و … یک فیلد بحساب می آیند برای درک بهتر مفاهیم مطرح شده به شکل زیر دقت کنید.

رکورد (Record)

رکورد مجموعه ای از فیلدهای مرتبط به یکدیگر می باشد . در هر جدول ، هر سطر را یک رکورد می نامیم. مطابق تصویر زیر یک جدول داریم که متشکل از سه سطر است که به هریک از سطرها یک رکورد میگوئیم. در واقع هر رکورد در برگیرنده مجموعه فیلدهای مرتبط به یکدیگر است که همگی مربوط به یک دانش آموز هستند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۳:۱۶ توسط:pari موضوع: نظرات (0)