kjhgf kjhgf .

kjhgf

پرستاری سالمندان

 

 

نظافت سالمند بیمار | پرستار بیمار سالمند

سالمند بیماری که محدودیت تحرک دارد و یا کاملا بی تحرک است برای نظافت، انجام کارهای شخصی و بهداشتی نیاز به فرد دیگری دارد که گاه این کار را فرزندان و گاه هم پرستار برای او انجام می‌دهند. حمام رفتن یا طهارت گرفتن در بهبود بیماری و جلوگیری از پیشرفت عفونت‌ سالمندان تاثیر به سزایی دارد، بنابراین باید توجه زیادی به نظافت بیمار سالمند مبذول داشت. امروزه برای حمام کردن سالمندان زمین‌گیر صندلی‌های مخصوصی در بازار ارائه می‌شود که بسیار کاربردی هستند. برای استحمام می‌توان از این صندلی‌ها و یا حتی ویلچر استفاده کرد. شایان ذکر است حمام کردن سالمند باید با استفاده از وسایلی نرم باشد تا به پوست آن‌ها آسیبی وارد نشود. استخدام-پرستار-کودک-در-منزل

آزمایش‌های ضروری سالمندان

دیابت، فشار خون و چربی از متداول‌ترین معضلاتی هستند که سالمندان با آن سر و کار دارند و باید مرتب مورد آزمایش قرار گیرند. در واقع می‌توان این سه بیماری را بزرگترین کاهنده عمر سالمند تلقی کرد. پرستار باید مرتب شخص سالمند را به آزمایشگاه ببرد؛ البته بهتر است پرستار شخصا کار با دستگاه فشار خون و یا قند خون را بلد باشد تا بتواند مرتب سالمند را چک کند، اما آزمایش‌هایی نظیر آزمایش تراکم استخوان باید با تجویز پزشک انجام گیرد.  

رضایت‌مندی عامل کیفیت روابط سالمند و پرستار

همان‌طور که اشاره کردیم معمولا سالمندان روحیات بسیار حساسی دارند و به سادگی با هر فردی تعامل اجتماعی برقرار نمی‌کنند. از این رو یک پرستار سالمند حرفه‌ای باید با استفاده از تکنیک‌های رفتاری به گونه‌ای واکنش نشان دهد که سالمند بتواند به او اعتماد کند. در صورتی که سالمند به پرستار خود علاقه‌ای نداشته باشد، فضایی نامناسب به وجود می‌آید که هم کار پرستاری برای پرستار سالمند در منزل دشوار می‌شود و هم سالمند در برابر مراقبت‌هایی که لازم دارد، مقاومت می‌کند. باتوجه به این موضوع در وهله اول باید رابطه عاطفی مناسبی بین سالمند و پرستارش ایجاد شود تا با رضایت دو طرفه کار نگهداری سالمند با موفقیت انجام گیرد. برای این کار معمولا پرستاران با تجربه و دوره دیده موفق‌تر عمل می‌کنند، چرا که نسبت به روحیات سالمندان شناخت کافی دارند و لذا به سادگی در برابر کج خلقی‌های سالمند، خسته و درمانده نمی‌شوند.  

چگونگی اعتماد به پرستار سالمند

اغلب پرستار سالمند و فرد سالمند در خانه بدون حضور شخص دیگری حضور دارند و همان‌طور که مستحضر هستید سالمندان به علت ضعف بدنی‌ای که دارند باید زمان بیشتری را در خواب بگذرانند. با نظر این مسئله باید فردی را به عنوان پرستار سالمند استخدام کرد که مورد اطمینان باشد. امروزه با افزایش تقاضا برای پرستار سالمند افراد زیادی به این شغل روی آورده‌اند و حتی برخی افراد نیز به عنوان کار پاره وقت آن را انجام می‌دهند؛ بنابراین به سختی می‌توان یک پرستار خوب و حرفه‌ای و در عین حال مطمئن و مورد اطمینان پیدا کرد. چنان‌چه قصد دارید یک پرستار سالمند در منزل استخدام کنید، توصیه می‌شود به هر فردی اطمینان نکنید و تنها این کار را به مراکز معتبر بسپارید. در این راستا شما با مرکزی معتبر تماس می‌گیرید و آن‌ها فردی را به شما معرفی می‌کنند و در صورت تائید شما مراحل اداری و قانونی آن نیز طی خواهد شد. این کار موجبات آسودگی خیال شما را از استخدام پرستار سالمند و حضور او در خانه، آسوده خواهد کرد.    

هزینه مراقب کودک

اگر برای نگهداری از کودک در منزل قصد استخدام پرستار را دارید، بهتر است بدانید قیمت پرستاری از کودک بسته به امورات متغیری برآورد می‌شود که عبارتند از:

  • مکان زندگی شما: موقعیت جغرافیای محل زندگی شما بسته به میزان دسترسی به مراکز خدمات شهری در تعیین هزینه نقش دارد.
  • شرایط پرستاری: این که از پرستار انتظار دارید تنها به خوراک و پوشاک و استحمام کودک رسیدگی کند، یا به امورات آموزشی کودک نیز رسیدگی کند، قیمت نگهداری نوزاد در منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • اوضاع و احوال و شرایط محیطی
  • وضعیت جسمی کودک: چنان‌چه کودک شما از لحاظ جسمی بیماری‌های خاصی دارد که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، باید این امر را از قبل به مرکز استخدام پرستاری کودک اطلاع دهید تا پرستاری مجرب و توانا برای شما بفرستند. به تبع این موضوع با نظر به شدت و ضعف بیماری افزایش هزینه را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • انجام سایر کارهای منزل: اگر بخواهید پرستار نوزاد علاوه بر نگهداری کودک در منزل به خانه‌داری نیز بپردازد، باید این نکته را خاطر نشان کنید، چرا که افزایش هزینه در بر خواهد داشت.
  • ساعات کاری: نگهداری کودک در منزل در ساعات مختلف هزینه‌های متفاوتی دارد. لازم به ذکر است کار در روز قیمت کمتری به نسبت کار شبانه خواهد داشت.
  • و…

به طور کلی عوامل متعددی در برآورد هزینه پرستاری کودک دخیل هستند که مراکز معتبر با در نظر گرفتن آن‌ها هزینه نهایی را برآورد می‌کنند.  

مزایای استخدام پرستاری کودک

  • با استخدام پرستار کودک دیگر لازم نیست از کار و فعالیت اجتماعی خود کناره‌گیری کنید. البته این موضوع به معنای سپردن تمام امورات کودک به پرستار و آزاد شدن وقت والدین به صورت کامل نیست بلکه وجود پرستار کودک در منزل این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا ساعاتی را بدون دغدغه در محل کار خود بگذرانید.
  • کودکی که تازه به دنیا آمده است با محیط بیرون غریب است و لذا بهترین کار برای نگهداری از او استخدام پرستار کودک در منزل است که در محیط آشنای خانه به امورات او رسیدگی کند. طبیعی است که کودک در خانه بهتر غذا می‌خورد و آرام‌تر می‌خوابد و در نتیجه رشد سالم‌تری خواهد داشت.
  • با وجود پرستار در منزل کودک از مراقبت شخصی برخوردار خواهد شد. این امر به خوبی می‌تواند والدین را دلگرم کند که کودک به اندازه کافی توجه می‌بیند و در آینده تحت آسیب‌های شخصیتی قرار نخواهد گرفت.
  • اگر برای نگهداری کودک در منزل از پرستار کمک بگیرید، می‌توانید به راحتی برنامه کاری خود را با او هماهنگ کنید، اما مهد کودک‌ها برنامه خاصی دارند و غالبا در ساعت شب نیز کار نمی‌کنند؛ بنابراین افرادی که شغلشان ایجاب می‌کند که شیفت شب در محل کارشان حضور داشته باشند، می‌توانند مراقبت از کودک را به پرستاری کودک بسپارند.

 

سخن پایانی

پرستاری کودک در منزل یکی از خدماتی است که معمولا والدینی که هر دو شاغل هستند بیشتر از آن استقبال می‌کنند. در واقع با استخدام پرستار کودک والدین می‌توانند هماهنگی لازم را برای زمان‌هایی که در منزل نیستند انجام دهند تا کودک تنها نماند. یک پرستار کودک خوب قادر است نیازهای طبیعی کودک را برآورده کند و از این رو در کیفیت رشد او تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. بنابراین کودکانی که در تعامل با پرستارشان رشد می‌کنند، معمولا کمبود توجه و یا عدم پاسخ دهی به نیازهایشان را تجربه نخواهند کرد. برای استخدام پرستار کودک بهتر است از یک مرکز معتبر اقدام کنید تا کارهای قانونی و اداری آن را انجام دهند و لذا شما با خیالی آسوده بتوانید، کودک خود و همچنین منزل خود را در اختیار پرستار بسپارید و بتوانید به فعالیت‌های اجتماعی و شغلی خود بدون دغدغه و نگرانی رسیدگی کنید. پرستار-کودک

هدف پرستاری از بیمار در منزل

بیمارانی که از لحاظ جسمی ناتوان و رنجور هستند یا بیماران روحی روانی نیازمند فردی می‌باشند که بتواند در امر مواظبت و نگهداری از آن‌ها به درستی عمل کند. یک پرستار بیمار با این هدف در منزل از او نگهداری می‌کند که دستورالعمل‌های مراقبتی، درمانی و بهداشتی فرد را با نهایت دقت انجام دهد تا روند بهبود بیمار تسریع گردد. همان‌طور که مستحضر هستید هر فردی در فضای منزل احساس آرامش خاطر بیشتری دارد. بیماران که به علت ناتوانی بدنی، روحیه ضعیف‌تری دارند قاعدتا فضای بیمارستان برایشان فضای ناخوشایندی است و ترجیح می‌دهند به خانه خود بازگردند. در این هنگام با نظر پزشک می‌توان بیمار را به منزل آورد و برای مراقبت از او پرستار بیمار در منزل استخدام کرد. پرستاری در منزل موجب ایجاد حس امنیت و آرامش در بیمار شده که همین خود کمک قابل توجهی به بهبود وضعیت جسمی و روحی بیمار می‌کند. البته پرستاری از بیمار در خانه به معنای قطع ارتباط با بیمارستان نیست بلکه پرستار مرتب با پزشک در ارتباط است و گزارشی از فرایند درمان بیمار به پزشک ارائه می‌دهد.  

مراقبت از سالمند بیمار به طور صحیح

سالمندان از لحاظ ناتوانی و ضعف بدنی مثل کودکان نیاز به مراقبت دارند اما با این تفاوت که هرگز نباید با آن‌ها طوری رفتار کرد که کرامت‌شان نادیده گرفته شود. ارتباط با سالمند و حفظ شان او در کنار ارائه مراقبت‌های مورد نیازش کار مهمی است. چنان‌چه برای مراقبت از سالمند بیمار نیاز به استخدام پرستار دارید، مرکز پرستاری در منزل خورشید با کادری مجرب می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

مراقب سالمند بیمار

سالمندان گاه به علت کهولت سن و گاه به دلیل برخی بیماری‌ها کاملا ناتوان می‌شوند و در این حال برای کوچک‌ترین اعمال خود نیز به کمک احتیاج دارند. مراقب سالمند بیمار با دانش، صبر و حوصله می‌تواند از یک سالمند بیمار به خوبی نگه‌داری کند. یک پرستار سالمندحرفه‌ای که برای این کار دوره دیده است می‌تواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

بیماری‌های متداول سالمندان | مراقب سالمند در منزل

برخی بیماری‌ها سالمند را کاملا تضعیف می‌کنند تا جایی که سالمند اصطلاحا زمین‌گیر می‌شود و در مراحل تشدید بیماری امکان هیچ‌گونه تحرکی نخواهد داشت. در این حین پرستار سالمند بیمار باید بداند که گذراندن مدت زمان زیاد روی تخت مساوی است با زخم بستر؛ بنابراین باید اصول جلوگیری از زخم بستر را اجرا کند. مثلا مرتب سالمند را جا به جا کند تا به جریان خون بهتر کمک کرده باشد و یا برای این کار به آرامی بدن او را ماساژ دهد. از دیگر بیماری‌هایی که سالمندان از آن رنج می‌برند می‌توان به دمانس یا زوال عقل اشاره کرد. نگه‌داری از چنین سالمندانی مستلزم داشتن روحیه‌ای قوی و صبر و حوصله‌ای بسیار است. معمولا این‌گونه سالمندان بیمار، سوالات مکرر می‌پرسند به این علت که حافظه آن‌ها زوال یافته است، بنابراین پرستار سالمندی با این شرایط باید با سعه صدر با او رفتار کند. البته لازم به ذکر است سالمندان مبتلا به دمانس  شدیدا بی‌قرار می‌شوند در این هنگام گاه آن‌ها را در یک اتاق نگه‌ می‌دارند و یا در موارد شدیدتر آن‌ها را به تخت می‌بندند. برای مقابله با بیماران دمانس این روش اصلا روش مناسبی نیست. اگر از پس بیمار سالمند خود که دمانس دارد بر نمی‌آیید بهترین راه استخدام پرستار سالمنداست که با تجربه و دانشی که دارد می‌تواند آرامش را به سالمند برگرداند و موجبات کم‌تر اذیت شدن آن‌ها را با بهره‌گیری از اصول روان‌شناسی فراهم آورد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۶:۳۴ توسط:pari موضوع: نظرات (0)